torsdag 7. juli 2011

Ny test...


I dag våknet jeg med et lite håp i magen. Det har jo vært veldig stille på symptomfronten, og som Flippy sa i en kommentar tidligere i uken så kan det være postivt. En av mine nærmeste venninner testet positivt for rundt seks uker siden nettopp etter å ikke ha følt noe symptomer i det hele tatt. Så håpet var der...Fertilityfriend mente på bakgrunn av mine to dager med positiv eggløsningstest at eggløsningen skjedd på den andre dagen med positiv test, og at jeg idag var 9 dpo. Venninnen min testet positivt på 9 dpo..
Jeg tisset på boksen min, har nemlig en dedikert tisseboks på vaskerommet (orker ikke alt sølet med å pisse på pinnen eller på de små urinprøveglassene), og med sommerfugler i magen stirret jeg intenst på stripstesten... Men der skjedde det jo ingen ting. Med en synkende følelse i magen ofret jeg en billig stavtest også, men fikk jo selvfølgelig ikke noe annet resultat med den.

Jeg ble så skuffet! Og lei meg... og det dumme er at jeg VET at det kan være altfor tidlig. Toget er jo ikke gått her, men tvilen har kommet. Finnes jo ikke logiske, rasjonelle tanker bak dette, bare masse masse følelser.

Det første jeg gjorde var å sette eggløsningsdagen til en dag frem. Hvis jeg ser på den gangen jeg tempet fikk jeg alltid to dager med positiv eggløsningstest før tempen viste at egget slapp på den tredje dagen, den første med negativ EL test. Det jeg kjente av murringer bekrefter også dette, og da er jeg jo 8dpo og ikke 9, Sist jeg ble gravid testet jeg negativt på 8 dpo, og positivt på 11dpo..så forsøke å holde motet oppe.

Sånn er det å mangle evne til ta til seg rasjonelle fakta, men heller styres av følelsene....

3 kommentarer:

  1. Det er jo tidlig snuppa :) Vent til helgen, da kommer strekene ;-) Når jeg skulle ha vesla, så testet jeg ikke positivt før nesten to uker etter ikm - men jeg vet når befruktningen skjedde med henne, siden det kun var ett alternativ den mnd ;-) Jeg heier på deg fortsatt jeg!

    SvarSlett
  2. Husk at vi alle er forskjellige, og noen starter veldig tidlig med økningen av hcg. Ville ventet helt til Ikm før mere testing. :)
    Vi opplevde så mange negative tester før Ikm, så for å ikke ramle helt ned i kjelleren av slike tester har vi faktisk klart å smøre oss med såpass tålmodighet at vi venter. Billigere blir det også ;)
    Venter spent her!

    SvarSlett
  3. Takk for gode ord! Har ikke gitt opp enda...

    SvarSlett