tirsdag 12. juli 2011

Gravid...

For et kaos det har vært i hodet mitt de siste dagene. Jeg måtte bare vente til jeg var sikker på resultatet før jeg skrev noe mer her. Testene begynte jo som dere vet å bli positive for noen dager siden, og jeg trodde jo ikke mine egne øyne da den første streken dukket opp. De siste dagene har jeg vekslet mellom fornektelse, håp, irritasjon fordi jeg tørr å håpe og så tilbake til fornektelse igjen. 
Den negative clearblue digitaltesten tok nesten knekken på meg, og førte til at det hele toppet seg litt i går. Jeg våknet og løp som vanlig i ørska ned på badet for å tisse i boksen min, og siden jeg har tømt hele testelageret mitt så hadde jeg bare en billig stav og en strimmel igjen. Staven måtte til pers og den var som så mange ganger før de siste dagene positiv, men svak. Jeg har virkelig vært på en annen planet de siste dagene, jeg har testet med så mange tester at jeg har fylt en hel søplekasse bare med restene!! (Man tester jo med tre ulike i slengen gjør man ikke?!). Utrolig frustrerende at de testene ikke bare kan bli knall rosa og rope det ut til hele verden "DET ER INGEN TVIL"! 

Så i min mentalt forstyrrede tilstand reiser jeg til jobb med kun et mål for øyet. Jeg skal robbe et apotek for tester i lunsjen, og teste mer! Er jo ikke tid til å vente på bestillinger fra nettet. Dagen snegler seg avgården og jeg er SKRUBBSULTEN. For å unngå å ryke på sjokolade eller noe annet usunt så drikker jeg vann - noe som gjør at jeg blir mer og mer tissetrengt. Heldigvis klarer jeg å holde alle dråper innenfor, og fyker avgårde på apoteket i lunsjen. Der handler jeg tester for over 650kr !!!! (man får faktisk ikke så mye for pengene på apoteket - 1 cb digital. 2 x2 cb, og en Lifeline test + et urinprøveglass) Deretter gjemmer jeg meg på toalettet og svir av nok en test, en vanlig cb denne gangen. Krysset kommer opp, men er svakt. Ikke nok til at jeg klarer å tro ihvertfall.

Resten av dagen på jobb forsvinner i forumsurfing, nettet, og et lite forsøk på å planlegge en markedskampanje, 
Vel hjemme - nok en test - nok en svak positiv,men litt sterkere enn før, denne gangen på lifeline testen. Begynner å skjønne at det faktisk er stor forskjell på hvordan de ulike testene slår ut. 
Prøver på alle måter å få kvelden til å gå, surfer på nettet og finner en kul nettbutikkwww.uglykidsclothing.com, ser Sykehuset, Top Model, Stomenes Tid...og så endelig er det natta. 

Og idag lyste det ENDELIG mot meg.... GRAVID...  og ingen besøk av den brysomme tanta... da er det virkelig sant.... jeg er gravid..jeg har en spire i magen, jeg skal bli tobarnsmamma...herregud... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar